Vilja logo

Publisert 16. august 2023

Spania

Reisebrev fra treningsreise til Altea

Jeg, en dame på 59 år, som til vanlig har en meget hektisk hverdag i jobbsammenheng og ellers med barn, barnebarn og kjæreste, skulle nå på tur «alene». Den følelsen varte ikke lenge for å si det sånn!

Av: Bente Worren

Det var med mange spente følelser jeg satte meg på flyet fra Bergen en morgen i april for å delta på treningsreise til Altea med Vilja.

Jeg har alltid vært aktiv med både utendørs- og innendørstrening, så det å kombinere ferie med trening og aktivitet tenkte jeg måtte være akkurat noe for meg. Ikke minst det å treffe damer i samme ærend, det måtte jo være toppen på lykke.

Ved gate på Gardermoen steg spenningen. Jeg visste at vi var ca. 15 damer som skulle på tur, og noen hadde jeg allerede stiftet litt bekjentskap med via en gruppe på Facebook for oss som skulle reise sammen.

Gruppebilde av 13 damer i fargerike kjoler. Noen har blomsterkrans i håret og noen har solbriller på. Smiler i solen. Foto.

Inn i varmen med det samme

Vår turleder, PT og Livstilscoach, Christin Kalve - et skikkelig fyrverkeri av en dame - var lett gjenkjennelig da hun entret gate-området! Jeg ble tatt imot med et skikkelig godt håndtrykk og en god klem. Inn i varmen med det samme! Og det tok ikke lang tid før alle 15 damene satt og skravlet på flyet og gledet seg til opplevelsene som ventet oss. Jeg var ikke «alene» på tur lenger!

Dagene startet med første treningsøkt klokken åtte om morgenen, og bestod av yoga og styrketrening. Yoga hadde jeg virkelig lyst til å bli bedre kjent med. Som veldig mange andre fra kalde nord, sliter jeg med en stiv kropp og litt «ondter» her og der. I utgangspunktet tenkte jeg at yoga ikke var noe for meg siden jeg liker litt mer fart og spenning, men jammen skulle jeg ta skikkelig feil!

«Med Christin bak roret, med et pågangsmot uten like, og en evne til å se hver enkelt av oss, guidet hun oss på en fin måte til å nå mål vi satt oss underveis.»

Aktiviteter med smil og glede

Vår andre treningsøkt for dagen hadde vi på ettermiddagen. Den kunne bestå av styrketrening, intervalltrening med løping, eller rett og slett en fjelltur. Det var nye og spennende økter hver eneste dag.

Christin har en ufattelig energi og glede av det hun driver med, og er uendelig kreativ. Ikke et kjedelig øyeblikk rundt denne damen! Hun evner å få det beste ut av hver deltager. Hennes kreativitet viste seg i «Pippi Challenge» styrketrening med noe attåt, og på Flower Power party fikk vi virkelig slått ut håret. Vi hadde også kjolebading og «photo shoot» på stranden, noe som ikke er helt dagligdags for de fleste - og som fikk frem mye smil og glede.

Under felles lunsj og middager ble det mange gode samtaler, og ved bassenget slappet vi godt av. Altea, en koselig by på østkysten av Spania, var et supert sted for vårt program. Med strand, fjell, sol og turmuligheter hadde vi noe for enhver smak.

Tredelt bilde. 1. To kvinner holder rundt skulderen og smiler til hverandre. Begge har sommerkjole og blomsterkrans i håret. Havet i bakgrunnen. Foto. 2. Bybilde fra Altea, hvite murhus med smijernsbalkonger og lykter. Grønne planter og palmer. Foto. 3. En gruppe kvinner sitter bak hverandre i en bakke. Smiler til kamera og noen har armene i været. Utsikt til havet bak. Foto.

Jeg kjenner meg sterkere!

For meg ble denne turen et virkelig avbrekk i hverdagen, kvalitetstid på høyt nivå, nye fantastiske opplevelser, mye aktivitet, nye venner, og ny forståelse for yoga. Jeg kjenner meg sterkere, som var mitt mål, og har fortsatt med yoga og trening etter jeg kom hjem.

Jeg vil si at programmet passer for de fleste, man gjør det man klarer og er med på det man vil selv. Hvis man trenger en rolig dag så tar man bare en rolig dag.

Takk for turen :)

Håper at mitt lille brev kan inspirere andre damer til å delta på slike turer, og med Christin blir det garantert en festlig tur. Du vil også få mange verktøy fra henne med i bagasjen til å fortsette yoga og trening når du kommer hjem.

Tusen hjertelig takk for en utrolig kjekk tur!

Bli med oss på treningsreise!